Drahám se tak letos po několika letech podařilo dohodnout na kolektivní smlouvě ještě před Vánocemi. V posledních letech bylo kolektivní vyjednávání poměrně dramatické. Předloni podepsaly odbory s vedením podniku kolektivní smlouvu na Silvestra, loni se nedohodly vůbec a situaci musela řešit nezávislá zprostředkovatelka. Kolektivní smlouvu na letošní rok tak podepsalo až nové vedení podniku letos v květnu.
Vedení drah šlo letos do vyjednávání s návrhem růstu platů o tři procenta, odbory požadovaly desetiprocentní zvýšení mezd. Později podnik přistoupil na pětiprocentní růst. Ani to ale nebylo pro odboráře přijatelné.
Kromě růstu platů zachovává kolektivní smlouva i pro příští rok stejný rozsah výhod jako letos i v dalších otázkách, které odbory prioritně zajímaly, například v délce dovolené. Vedení přistoupilo na požadavek zachovat o dva týdny prodlouženou dovolenou nad rámec základní výměry dané zákoníkem práce pro vybrané profese, které nemají nárok na ozdravné pobyty. Původně dráhy nabízely všem zaměstnancům navíc týden dovolené. Kolektivní smlouva počítá i s příspěvkem na životní a penzijní připojištění.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
