Nelegální stávku zorganizovala odborová organizace zaměstnanců v dopravě (TWU) poté, co se nedohodla na nové pracovní smlouvě s Metropolitním dopravním úřadem (MTA). Zastavení linek metra a autobusů naruší životy milionů lidí a může stát město až 400 milionů dolarů denně.
Newyorská akciová burza NYSE pro nepostradatelnou část zaměstnanců zajistila charterovou autobusovou přepravu a ostatní nechala pracovat z domova. "Jsme otevřeni jako obvykle," řekl mluvčí NYSE Ray Pellecchia. Připomněl, že NYSE zůstala v provozu i za poslední podobné stávky v roce 1980.
Řada lidí žijících na předměstích se dostala do New Yorku železnicí, kterou dnešní stávka neochromila. V permanenci byly taxíky, řada Newyorčanů se však vydala do práce na kolečkových bruslích, kolech nebo v rámci kondičního běhu.
Akciový trh Nasdaq, kde se na rozdíl od NYSE obchoduje elektronicky, rovněž nebude stávkou příliš narušen. Burza NYMEX, kde se obchoduje s energií nebo kovy, vypravila vlastní charterovou přepravu a pro nepostradatelné zaměstnance dokonce zařídila hotelové pokoje na dolním Manhattanu a v Jersey City.
Autobusy si objednala i řada bank jako Merrill Lynch, Goldman Sachs a JPMorgan Chase, které pro velkou část zaměstnanců rovněž zařídily domácí práci. "Pracujeme jako obvykle. Máme nouzový plán, avšak nečekáme žádné potíže," řekl mluvčí Goldman Sachs Peter Rose.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
