Uzavření dohody bylo považováno za pouhou formalitu poté, co mateřská společnost firmy AOL, mediální gigant Time Warner, v pátek nečekaně přerušila několikaměsíční jednání s Microsoftem. Ten doufal, že nahradí Google na pozici největšího reklamního partnera AOL. Pokud by Microsoft v boji o partnerství s AOL uspěl, mohl by se stát mnohem důležitějším hráčem na trhu s internetovou reklamou.
"Je to pro nás velmi významná dohoda, něco, co jsem chtěl udělat dlouhou dobu," prohlásil generální ředitel společnosti Google Eric Schmidt. Bitva o partnerství s AOL ukazuje rostoucí důležitost trhu s internetovou reklamou. Ta je důsledkem stoupajícího počtu lidí, kteří tráví více času surfováním po internetu než sledováním televize, posloucháním rádia či čtením novin a časopisů.
Podle odvětvové skupiny Interactive Advertising Bureau by se měly výdaje na internetovou reklamu v letošním roce zvýšit o 25 procent na zhruba 12 miliard dolarů z loňských 9,6 miliardy. Do roku 2010 by se tyto výdaje mohly vyšplhat až na 55 miliard dolarů, z čehož by mohly nejvíce těžit firmy Google a Yahoo, napsala agentura AP.
AOL je pro Google už nyní v podstatě největším zákazníkem. Na celkových tržbách společnosti Google za prvních devět měsíců roku se AOL podílela zhruba deseti procenty. To se rovná částce kolem 420 milionů dolarů. Většina šla z reklamy, kterou Google umisťuje na webu AOL.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
