V soutěži tak nebude pokračovat konsorcium Greywolf Capital Management LP a Odien Asset Management a společnosti Prague Aerospace Center Consortium a Silver Bell Holdings Ltd. Trojice firem podle Pekárka nesplnila kvalifikační předpoklady pro vstup do veřejného výběrového řízení.
ČKA zároveň potvrdila doporučení komise a schválila desítku firem, ze kterých by měl vzejít nový majitel Aera. Jde o konsorcia Benson RPG, Český letecký průmysl, PPF a J&T, Tav- Zeveta a společnosti Aero Kilcullen Consortium, Eco-investment, HTC holding, Oakfield, Piaggio Aero Industries Group a Slovácké strojírny. ČKA minulý týden obdržela v termínu celkem 12 přihlášek, jeden z uchazečů podal přihlášku po lhůtě.
"Uchazeči obdrží v nejbližších dnech informační memorandum a nejpozději do 25. ledna 2006 předloží nabídky s vlastním podnikatelským záměrem," uvedl Pekárek. O novém majiteli by kabinet měl rozhodnout definitivně příští rok v květnu.
Stát ve výrobci letadel prodává téměř stoprocentní podíl a dluhy firmy za více než deset miliard korun. Mezi zájemci o Aero převažují finanční investoři, kteří mají spíše než o výrobu letadel či jejich součástí zájem o lukrativní pozemky a přistávací dráhu.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
