Nové soupravy mají pomoci zvládnout příval statisíců návštěvníků grandiózní sportovní podívané, na kterou se už prodalo půl milionů lístků.
"Vlaky budou speciálně vybarveny pro olympijské hry," řekl HN šéf Siemensu v Česku Pavel Kafka. Podle něj se na jejich výrobě podílí i řada českých subdodavatelů hutního a spojovacího materiálu, část výstroje vlaku se dovezla z Německa a dalších zemí.
Zličínský závod Siemensu převzal výrobu vozů z Německa loni, kdy začal vyrábět vlaky lehkého metra za řádově miliardy korun pro francouzské město Toulouse. Lehké metro již jezdí například i v Paříži na jedné z dálkových tratí. O novém typu metra uvažuje také Praha, píšou HN. "Jeho předností je, že je podstatně tišší. A výstavba betonového vodiče, ve kterém se metro pohybuje, je levnější než klasická trať," řekl podle deníku již dříve obchodní ředitel výrobce tramvají Inekon Group Josef Dvořák.
Zličínský podnik původně vyráběl tramvaje a patřil do pražského koncernu ČKD. Tehdejší ČKD Dopravní systémy však zkrachovaly a německý Siemens je odkoupil před čtyřmi lety za tři čtvrtě miliardy korun, připomínají Hospodářské noviny.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
