"Chceme jasně sdělit, že se nám podařilo vyřešit rozhodující skutečnosti a máme jednoznačně připraveny potřebné pozemky, které jsme na základě rozhodnutí z minulých dnů získali do vlastnictví kraje. Jsme tedy schopni investici automobilky na území Zlínského kraje přijmout," uvedl Lukáš. O tom, kde se bude továrna s roční kapacitou 300.000 automobilů nakonec stavět, rozhodne podle agentury CzechInvest vedení automobilky zhruba v polovině ledna.
Zlínský kraj odkoupil v holešovské zóně od společnosti TTT Air společně s několika budovami celkem 182 hektarů pozemků za 292 milionů korun. Většinu těchto prostředků poskytne stát. Hodnota celé transakce je ale 325 milionů korun, kraj se totiž zároveň stane majitelem TTT Air. "Společnost bude sloužit jako manažerská organizace pro přípravu této zóny a další zóny u Hulína. Dále bude usilovat i o urychlení výstavby silnice R49, která povede v bezprostřední blízkosti holešovské zóny," řekl náměstek hejtmana Jaroslav Drozd.
Kraj má již uzavřeny také předběžné smlouvy na koupi dalších několika desítek hektarů s jinými vlastníky. "Nyní tak můžeme nabídnout více než 230 hektarů," poznamenal Drozd. Dodal, že výkupy budou i nadále pokračovat. Celkem zde mohou investoři využít přes 300 hektarů.
V případě, že se Hyundai nakonec rozhodne pro jinou lokalitu, bude kraj zónu nabízet dalším investorům. "Území je natolik zajímavé, že se případně podaří zaplnit jinými investory. I s touto možností jsme pochopitelně od začátku počítali," řekl hejtman. Zóna v Holešově vzniká na místě letiště, které vzniklo v 50. letech minulého století.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
