"Počet prvně registrovaných dovezených ojetých vozidel s průměrným stářím nad sedm let výrazně převýší počet prvně registrovaných nových automobilů," uvedl tajemním Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl. Protože mnohá dovážená vozidla byla v zemi původu vyřazena jako odpad, hrozí nebezpečí, že se ČR stane v EU jednou ze zemí, kde se budou výhodně odkládat stará vozidla z vyspělejších zemí EU, dodal. Dovoz ojetých aut se zvyšuje zejména po vstupu Česka do unie, kdy se dovoz výrazně usnadnil. Auta z unie například nepodléhají clu.
Za pozitivní zprávu naopak zástupci automobilového průmyslu považují rozjezd výroby v kolínské automobilce TPCA. "Díky TPCA dojde nejen k výraznému zvýšení výroby osobních automobilů v ČR, ale předpokládáme i příslušné zvýšení produkce našeho dodavatelského průmyslu," řekl ČTK ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.
Další významnou událostí by podle něj mohlo být definitivní rozhodnutí firmy Hyundai o výstavbě automobilky v regionu severní Moravy. To by znamenalo, že by se v desetimilionové ČR kolem roku 2010 vyrábělo zhruba 1,1 milionu osobních vozů ročně. Nyní vyrábí Škoda Auto téměř půl milionu aut a TPCA má kapacitu 300.000 vozů.
V minulém století byly podle Tunkla země české a později Československo kolébkou výroby mnoha značek osobních a nákladních automobilů, ale na začátku tohoto století tomu tak již nebylo. "Proto lze současné postupné rozšiřování výroby automobilů jen přivítat," podotkl.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
