Stát ve výrobci letadel Aero prodává téměř stoprocentní podíl a dluhy firmy za více než deset miliard korun.
Stát rovněž vlastní z velké části České aerolinie - ministerstvo financí drží přes 56 procent a Česká konsolidační agentura 34 procent akcií. V tomto týdnu odstoupil prezident firmy Jaroslav Tvrdík a měl by ho nahradit Radomír Lašák z ČEZ, který by měl ČSA připravit k privatizaci. Mezi významné firmy s podílem státu patří především ČEZ.
Mezi deseti zájemci o Aero převažují finanční investoři, kteří mají spíše než o výrobu letadel či jejich součástí zájem o lukrativní pozemky a přistávací dráhu. Jde o konsorcia Benson RPG, Český letecký průmysl, PPF a J&T, Tav-Zeveta a společnosti Aero Kilcullen Consortium, Eco-investment, HTC holding, Oakfield, Piaggio Aero Industries Group a Slovácké strojírny.
Uchazeči předloží nejpozději do 25. ledna nabídky s vlastním podnikatelským záměrem. O novém majiteli by kabinet měl rozhodnout definitivně v květnu.
Stát naposledy Aero prodal americké společnosti Boeing v roce 1998. Firmě, která dnes zaměstnává zhruba 1600 lidí, však nové majetkové uspořádání příliš nových zakázek nepřineslo a stát loni podíl v Aeru odkoupil zpět včetně dluhů.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
