Podmínkou tendru bude kompatibilita nových vlaků s jednotkami řady 471, které vyrábí ČKD Vagonka v Ostravě. Těch mají České dráhy nasmlouváno třicet. Nové příměstské soupravy budou stejně jako tyto pantografy nízkopodlažní s velkým počtem míst a širokými dveřmi.
Výše kontraktu bude známá až po vyhodnocení nabídek. Například cena příměstského vlaku řady 471, který tvoří tři vagony, z nichž jeden disponuje pohonem a slouží jako lokomotiva, dosahuje podle ČD zhruba 200 milionů korun.
Výhledově České dráhy potřebují nakoupit celkem 50 nízkopodlažních souprav pro Prahu, 15 pro Ostravu a 12 pro Brno. Jihomoravská metropole si ale zatím bude muset na nové vlaky počkat.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
