Axel Springer nabízel za konkurenční ProSiebenSat.1 zhruba 3,5 miliardy eur (asi 101 miliard Kč), ale už koncem loňského roku se začaly objevovat spekulace, že regulační orgány nebudou chtít kontrakt schválit. Springer avizoval, že v tom případě bude chtít expandovat někde v zahraničí.
Mediální komise uvedla, že pokud by povolila fúzi Springeru a ProSieben, podniky by měly příliš velký vliv na veřejné mínění. Antimonopolní úřad bude mít asi největší obavy z ovládnutí trhu televizní i novinové reklamy, což dal už v minulosti najevo, píše agentura AP.
ProSiebenSat.1 Media je největší majitelem televizních stanic v Německu a ovládá například kanály kabel eins či N24. Má asi 45 procent trhu televizní reklamy, kde se roční obrat pohybuje kolem 3,8 miliardy eur (asi 110 miliard Kč). Konkurentem ProSieben je RTL Group, která patří do skupiny Bertelsmann, a která ovládá asi 38 procent televizního trhu.
Springer je majitelem nejčtenějších německých deníků a v jeho majetku je i nejúspěšnější bulvární list Bild. Springer chce kontrolní podíl v ProSieben koupit od společnosti P7S1 Holding LP amerického magnáta Haima Sabana. Skupina lidí kolem Sabana získala ProSieben v roce 2003, když byl podnik na prodej v aukci majetku po zkrachovalé společnosti Kirch Group.
Pokud plán fúze zablokuje i kartelový úřad, Axel Springer by se mohl obrátit na ministra hospodářství Michaela Glose, který by mohl rozhodnutí změnit. Proti rozhodnutí mediální komise ale bude nutné se bránit u soudu.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
