Více vozů bude Škoda Auto vyrábět v Indii, Kazachstánu a na Ukrajině, nové továrny vyrostou také v Číně a Rusku. V České republice se letos začne vyrábět nový model Roomster a časem také malý džíp Yeti.
Další rozšiřování výroby v Česku hodlá automobilka omezovat. "V Čechách nebude dostatek lidí na výrobu, proto tady už neplánujeme další rozšíření našich závodů. Kvasiny budou poslední závod, který rozšíříme," řekl MfD šéf automobilky Detlef Wittig.
Škoda Auto v novém voze Roomster také zkouší použití většího množství umělých hmot místo tradiční oceli a skla. "Hledáme inovace, například jak nahradit ocel jinými materiály na bázi plastu," uvedl Wittig. Proto také automobilka už v Česku nebude zvyšovat počet dělníků, ale již nyní hledá kvalifikované pracovníky, kteří budou vymýšlet nové věci, včetně nových materiálů.
Nový trend v oblasti materiálů pro výrobu automobilů už loni ukázal liberecký podnik Peguform, nyní Cadence Innovation, když ohlásil velkou investici do vývoje takzvaných polykarbonátů pro využití v autech. Cadence, jeden z důležitých dodavatelů automobilky Škoda, se chystá na Liberecku postavit nový závod na výrobu polykarbonátových skel.
Polykarbonát je zvláštní druh plastu, který si pro své vlastnosti získává stále větší oblibu. Je totiž pevný, lehký, pružný a vysoce odolný proti nárazu. Cadence se ve vývoji spojil se společnostmi General Electric a Bayer.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
