Peněz na zajištění údržby je zatím dostatek. Fond, který od loňska spravuje už jen silnice 1. třídy a dálnice, nemá zatím informace o tom, že by někde silničáři neudržovali silnice proto, že nemají k dispozici prostředky.
Fond má letos na údržbu silnic 1. třídy a dálnic v průběhu celého roku 2,45 miliardy korun. Proti loňsku fond prostředky na údržbu posílil o 650 milionů korun. Další miliardy na údržbu směřují od loňska na silnice 2. a 3. třídy z pokladen krajů. V době, kdy fond dopravy spravoval veškeré silnice, tedy i silnice 2. a 3. třídy, šlo na jejich údržbu řádově 7,2 miliardy korun, z toho na zimu ročně padla zhruba třetina.
Letošní zima je podle Švagra extrémní především co se týče množství sněhu. Vyšší tak budou náklady na posypový materiál, pohonné hmoty i mzdové náklady v souvislosti s pohotovostmi a přesčasy.
Největší škody na vozovkách každoročně způsobují razantní změny teplot a časté rozmrzání a opětovné zamrzání vody v prasklinách v asfaltu. Na změny teplot je ale letošní zima relativně mírná. Počasí je sice chladné, ale teploty jsou poměrně stabilní, řekl Švagr. Škody, které silničáři po zimě objeví, by tak letos nemusely být tak výrazné jako v posledních letech.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
