Dokončení stavby plánuje ministerstvo na podzim příštího roku. Bariéry vyrostou v okolí Troubska a brněnských městských částí Starý Lískovec a Bosonohy.
"Stěny budou vyrobeny ze speciálního materiálu tak, aby je bylo možné po zvažovaném rozšíření dálnice posunout," uvedl ministr. Právě diskuse o rozšíření dálnice v daném úseku v minulosti zahájení jejich stavby oddalovala. Zvítězil názor, že občany není možné hlukem již déle zatěžovat, a proto se bariéry začnou budovat dřív, než se bude dálnice rozšiřovat, uvedl Šimonovský.
Stavbu protihlukových bariér podle Šimonovského uhradí Státní fond dopravní infrastruktury. Hluk z dálnice je dlouho neřešeným problémem a má charakter staré ekologické zátěže, vysvětlil ministr. Protihlukové stěny vyrostou v západní části Brna, která je provozem dálnice nejvíce postižena.
Ministr slíbil, že stavba bude zahájena ještě před koncem jeho funkčního období. Šimonovského k Brnu pojí osobní vazby, je senátorem za Brno a patří ke špičkám jihomoravské KDU-ČSL. V minulosti působil jako první náměstek brněnského primátora.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
