ČEZ podle Vobořila plánuje emisi eurobondů v polovině roku a předpokládá, že splatnost cenných papírů bude alespoň pět let. Pokud se ale některé kontrakty zpozdí, v úvahu připadají půjčky s kratší dobou splatnosti. Pokud by později potřeboval více peněz, nahradil by je dluhopisy.
ČEZ je nebo se chystá být účastníkem veřejných soutěží na prodej elektráren a distribučních společností v Polsku, Rumunsku, Bulharsku, na Ukrajině a v některých dalších zemích. ČEZ je nyní osmou největší energetickou společností v Evropě, nákup některých firem by ho ale katapultoval mnohem výše.
Vobořil řekl, že v tuto chvíli vidí šance u třech až čtyřech projektů, které budou letos vyžadovat hotovost. V rámci střední a východní Evropy je ČEZ jedním z největších dlužníků a pokud by se mu podařilo koupit více firem v zahraničí, stal by se náchylnější vůči kurzovým výkyvům. Toto riziko by ale odpadlo po roce 2010, v němž chce Česká republika přijmout euro.
I kdyby si ČEZ nepůjčil tolik peněz, o nichž hovoří, je stále schopen v příštích pěti letech využít z vlastních zdrojů až tři miliardy eur. Přitom hodlá dostát svému závazku, že bude zvyšovat dividendy.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
