Vůbec nejlepší společností světa roku 2005 se na základě respektovaného průzkumu mezi 5000 cestujícími, kteří ročně absolvovali v průměru 32 zpátečních letů, staly Singapore Airlines následované British Airlines a německou Lufthansou.
Ocenění, jehož se ČSA dostalo podruhé v řadě, si aerolinie zasloužily díky své péči o klienty a díky nabídce návazných letů z pražského letiště, zejména do zemí bývalého Sovětského svazu a na Balkán, řekl obchodní ředitel ČSA Jaroslav Štěpánek, který dnes v New Yorku cenu převzal.
Vytížení letů ČSA přes oceán patří k nejvyšším mezi evropskými společnostmi, uvedl. Letový řád do USA, který loni nabízel až 12 spojů v létě a sedm v zimě, ČSA letos zachovají, což je, jak řekl Štěpánek, dáno kapacitou dálkového letadlového parku sestávajícího ze čtyř strojů. Letos ale aerolinie dále zkvalitní návazné linky do řady evropských měst. Od jara mimo jiné nově nabídnou pravidelné lety do ukrajinské Oděsy, což je podle Štěpánka obchodně velice zajímavá destinace.
Cestující v letadlech ČSA do New Yorku, jediného cílového města nonstop letů v USA, tvoří ze 60 procent cizinci, z toho z poloviny Američané. "Praha je ve Spojených státech velmi populárním cílem," připomněl a dodal, že ČSA jsou jedinou leteckou společností s přímými lety mezi New Yorkem a Prahou. "Zákazníci, kteří preferují kvalitu před cenou, dávají kvůli pohodlí a dobrému návaznému spojení přednost ČSA," řekl Štěpánek k tomu, že jeho společnost nenabízí na trhu USA nejnižší ceny.
Kromě New Yorku směřují zámořské lety ČSA do kanadských měst Montreal a Toronto, kam letos v létě hodlá společnost na základě minulých zkušeností své lety rozšířit. Kvůli omezené kapacitě dálkových letadel ale ČSA zruší svoji linku do Colomba na Srí Lance, řekl Štěpánek.
ČSA, jejichž flotilu tvoří 50 letadel, v současné době nabízejí spojení do 119 destinací v 52 zemích.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
