Novelu sněmovna schválila loni v prosinci, kdy přehlasovala senát, který chtěl zpřísnění reklamy na výprodeje z novely vypustit. "Řetězce budou povinny informovat zákazníka při velkoplošných reklamách na slevu, kolik toho zboží mají na skladě, nebo jak dlouho bude toto zboží prodáváno," uvedl již dříve ministr průmyslu a obchodu Milan Urban.
Ministerstvo průmyslu a obchodu novelu zákona o regulaci reklamy vypracovalo i kvůli problémům s loňskými novoročními výprodeji v obchodních řetězcích, které některé zlevněné výrobky vůbec neměly na skladě.
Obchodníci ale tvrdí, že nová pravidla při výprodejích již dodržují i bez novely zákony. "Datum (začátku a konce výprodejů) uvádíme a u zboží, jehož množství je limitováno, také uvádíme počet kusů. Nevidím proto důvod, abychom měnili stávající praxi," řekla například mluvčí společnosti Carrefour Jana Havlíčková.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
