Až do doby, kdy budou účastníci sporu o tendr seznámeni s výsledky správního řízení, nemůže o nich nikdo podle zákona informovat, poznamenává deník.
Na to, aby úřad nakonec vynesl jiný verdikt, zbývají už jen dva pracovní dny. Na ně však není naplánováno žádné další 'slyšení', formulují se pouze závěry šetření. "Na 90 procent bude tendr zrušen," citují HN svůj zdroj.
"Zvážili jsme fakta, která dodaly firmy T-Systems a Autostrade. Rozhodnutí zašleme účastníkům procesu v pondělí, nechci správní řízení déle protahovat," řekl HN předseda úřadu Martin Pecina, ale nechtěl sdělit další podrobnosti.
"Jde o spekulace, nebudeme se vyjadřovat," reagovala mluvčí ministerstva dopravy Marcela Žižková.
Pokud se tendr zruší, ministerstvu vznikne vážný problém, upozorňují HN. Antimonopolní úřad mu předběžným opatřením - i přes pozdější žádost ministerstva o opačný postup - zakázal uzavřít smlouvu s firmou Kapsch. Ta sice proti verdiktu antimonopolního úřadu může podat rozklad, zákaz podpisu smlouvy se tím však nezruší. To může zdržet spuštění mýtného až o měsíce. Každý měsíc přichází stát až o miliardu korun, která se má v mýtném vybírat, píšou.
Jak HN připomínají, jako první si na mýtný tendr stěžovalo sdružení Mytia kvůli tomu, že jeho nabídka nebyla hodnocena a z tendru bylo vyřazeno stejně jako firmy Autostrade a C-Way. Firma T-Systems, která v Česku zastupuje zájmy konsorcia Toll Collect provozujícího mýtný systém v Německu, se českého tendru odmítla zúčastnit. Pecinův úřad ji přesto vyzval k vyjádření. "Zadávací dokumentace favorizovala mikrovlnný systém firmy Kapsch. Umíme jakékoli mikrovlnné řešení, ale neumíme postavit systém firmy Kapsch," řekl HN šéf Toll Collectu Christoph Bellmer.
Firma Autostrade, jejíž nabídka byla o 4,5 miliardy korun nižší než firmy Kapsch, napadla proces hodnocení nabídek v soutěži. Ten prý odporuje zákonům republiky i regulím EU. Názory hodnotící komise totiž měly být ovlivňovány neznámými poradci. Tato tvrzení podle HN odpovídají zkušenostem dvou členů komise.
Firma Kapsch Telecom vyhověla podmínkám zadání a v tendru zvítězila právem, tvrdí její obchodní ředitel Karel Černý. "Své zájmy budeme obhajovat standardními právními metodami," řekl dnešním Hospodářským novinám ředitel společnosti Karel Feix.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
