Českou spořitelnu předstihla Investiční a Poštovní banka. Počet zákazníků IPB letos stoupl o více než sto tisíc. Největší českou bankou podle počtu klientů se letos stala Investiční a Poštovní banka (IPB). Ta sice jenom za první tři měsíce roku přišla o 17 miliard vkladů, přesto se jí podařilo úspěšně nalákat další zákazníky. Od prosince 1999 jich přibylo asi sto patnáct tisíc a jejich celkový počet přesáhl hranici tří milionů. IPB, která se v
současné době zmítá ve finančních potížích, tak překvapivě předstihla dosud vedoucí Českou spořitelnu. Ta letos získala zhruba dvacet tisíc nových klientů. Přesná čísla se však v této bance špatně určují.Důvodem jsou anonymní vkladní knížky. Zákazníků přibylo i Československé obchodní bance, pouze Komerční banka zaznamenala jejich odliv. Podle mluvčího Jana Stolára získala letos ČSOB přes 25 tisíc nových zákazníků má jich nyní již přes 310 tisíc. Dalších více než 80 tisíc zákazníků obsluhuje banka na Slov
ensku. ČSOB přitom hodlá nadále svou pozici posilovat především na trhu drobného bankovnictví, kde chce dosáhnout minimálně 10% podílu. Všechny banky na tuzemském trhu deklarují svůj zvyšující se zájem o drobné klienty. Ve svých reklamních kampaních lákají nové zákazníky na služby využívající internet a telefon. Nabízejí také poměrně snadný přístup ke spotřebitelským úvěrům. Nárůst klientů zaznamenávají také menší banky působící na českém trhu.
Zdroj: LN z 12. 06. 2000