Ředitel hranické továrny LG.Philips Displays Phil Styles se dnes ráno sešel s náměstkem ministra průmyslu a obchodu Robertem Szurmanem a generálním ředitelem agentury CzechInvest Tomášem Hrudou. "Podnik je v opravdu tíživé situaci, jestliže má stát pomoci hledat řešení, potřebujeme detailní informace. Dnešní schůzka byla v tomto směru velmi pozitivní," řekl Szurman.
"Je zapotřebí jednat velmi rychle, proto se ještě dneska sejdu na operativní poradě s ministrem práce a sociálních věcí Zdeňkem Škromachem," uvedl ministr průmyslu a obchodu Milan Urban.
Závod LG.Philips Displays, který zaměstnává asi 1300 lidí, zastavil v pátek výrobu obrazovek kvůli nedostatku materiálu. Do vážných finančních problémů se podnik dostal kvůli rozhodnutí společnosti LG.Philips Displays Holding B.V., jež v pátek oznámila, že už nebude podporovat několik svých ztrátových dceřiných firem, a požádala o ochranu před věřiteli.
Podle pondělního vydání Olomouckého dne se problémy, do kterých se továrna dostala, daly předvídat už mnohem dříve. Deníku to řekl Jiří Nezhyba z Ekologického právního servisu (EPS) Brno.
"O finančních problémech museli vědět hodně dlouho, minimálně od roku 2004, kdy byl celý základní kapitál LG. Philips, 3,8 miliardy korun, zastaven ve prospěch JP Morgan Chase Bank z Hongkongu," uvedl Nezhyba.
Pokud se společnost LG.Philips Displays rozhodne ukončit provoz továrny, bude muset státu vrátit mnohamilionové investiční pobídky. Podle mluvčí agentury CzechInvest Jany Víškové náklady českého státu na získání investičního projektu LG.Philips dosahují zhruba 1,5 miliardy korun. Zisky státu z působení firmy v ČR představují podle ní nejméně 3,2 miliardy korun.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
