"Odstoupení od notářského zápisu je podle našeho názoru neúčinné," řekl ČTK mluvčí ČKA Jiří Pekárek.
Setuza se v minulosti dohodla s ČKA na uznání sporné pohledávky, která měla být převedena z agentury na Podpůrný garanční rolnický a lesnický fond (PGRLF). Vláda převod schválila. Pohledávka státu ve výši 4,1 miliardy korun doposud nebyla převedena. Zájem o její odkoupení již projevila finanční skupina PPF.
Od notářského zápisu Setuza odstoupila podle Logrové po 18 měsících bezvýsledného vyjednávání, kdy ministerstvo financí jako nadřízený orgán ČKA veřejně odmítlo převod sporné pohledávky za Setuzou z ČKA na PGRLF. "Podle právního rozboru nesplnila protistrana podmínky notářského zápisu, přičemž se po dobu trvání platnosti ani nesnažila o jeho naplnění," popsala Logrová. "Vzhledem k tomu, že ČKA zmařila účel dohody před jejím naplněním, rozhodlo se vedení Setuzy řešit celou věc soudně," dodala Logrová.
Notářský zápis je podle Pekárka platný. "Byl učiněn s tím, že Setuza uznává svůj dluh, pokud vláda rozhodne o převedení pohledávky na PGRLF, což se stalo," řekl Pekárek.
Dozorčí rada ČKA minulý týden přerušila jednání o převodu pohledávky státu vůči Setuze na PGRLF. Převodu se obávají někteří členové dozorčí rady ČKA kvůli případné trestně-právní zodpovědnosti. Podle člena rady Miloslava Kaly jde o to, že existují nabídky na koupi pohledávky za vyšší částku, než kterou by ČKA žádala od podpůrného fondu.
Stát chce převést pohledávku za Setuzou na podpůrný fond, který pak má jednat s vlastníky Setuzy o přeměně dluhu na akciový podíl. Přeměna pohledávky na akcie by vyžadovala dohodu a souhlas současných vlastníků Setuzy, kterou nyní prostřednictvím Českého oleje ovládá skupina podnikatelů kolem Tomáše Pitra. Ten počátkem ledna řekl, že možnost dohody se státem moc nadějně nevidí a řešením by mohl být spíš prostředník v podobě nového investora.
Přednostní právo na koupi Českého oleje, který ovládá přes 90 procent akcií Setuzy, získala PPF investments. Opce byla sjednána na šest měsíců, během kterých chtějí obě strany vyřešit právě čtyřmiliardovou pohledávku státu za potravinářskou firmou.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
