Danone v letech 1996 až 2000 vyráběla a prodávala v České republice jogurt pod názvem BIO Bifidus Aktiv, který nebyl produktem ekologického zemědělství. Tato značka podle firmy nebyla použita úmyslně za účelem klamání spotřebitelů a vytváření dojmu, že jde o výrobek ekologického zemědělství. "Pokud přesto bylo u spotřebitelů vyvoláno klamné zdání, že jde o výrobky ekologického zemědělství, pak společnost Danone, a.s., toho lituje," uvádí se v prohlášení.
Spor vypukl na konci 90. let, kdy Pro-Bio neúspěšně žádala firmu Danone, aby pojem Bio na zmíněných jogurtech nepoužívala. Podle Pavla France z Ekologického právního servisu, který Pro-Bio zastupoval, šlo o parazitování na pověsti bioproduktů.
Pak se Pro-Bio spolu s Kontrolou ekologického zemědělství obrátila na soud s žalobou za nekalou soutěž a klamání spotřebitele. Nejdřív prohrála u Městského soudu v Praze, pak ale uspěla u Vrchního soudu a napodruhé i u Městského soudu v Praze, který kauzu dostal zpět, řekl Franc. Danone se odvolala opět k Vrchnímu soudu, ale nakonec nabídla smírné řešení, dodal.
Podle Danone byl zmíněný spor založen na tom, zda bylo možné označovat potraviny nepocházející z ekologického zemědělství označením "Bio", přičemž v té době chyběla odpovídající jednoznačná legislativa. Výrobky BIO firma přestala vyrábět ve druhé polovině roku 2000, zatímco zákon o ekologickém zemědělství vstoupil v platnost v lednu 2001, tedy dlouho po ukončení jejich výroby, uvedl ředitel pro korporátní záležitosti Danone Miloš Štafen.



 
				







 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					 Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
						Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
					 Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
						Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
					