Celý plán má přinést velké úspory a vyvést Volkswagen ze ztrát. Volkswagen stejně jako americké automobilky má ztráty kvůli tomu, že hodně platí dělníkům a garantuje jim velké sociální výhody. Ve starých spolkových zemích firma zaměstnává 103 tisíc lidí.
V Česku zatím není takové řešení obvyklé. První vlašťovkou byl předloni krok společnosti Mittal, která nabídla zaměstnancům tehdejší Nové huti před penzí plat na rok a půl dopředu. Dohodu přijalo 1700 zaměstnanců a firmu to stálo 900 milionů korun.
Drazí zaměstnanci jsou problémem všech velkých západních automobilek. Sečtou-li se úsporné plány z posledních měsíců, chtějí výrobci aut v západní Evropě a v USA propustit více než 100 tisíc dělníků. V české společnosti Škoda Auto, která je dceřinou společností Volkswagenu, však zatím mají manažeři opačné starosti. Kvůli rozšíření výroby v Kvasinách museli šéfové Škody objíždět kraj a lákat lidi do práce. Totéž dělala kolínská automobilka TPCA, která lovila zaměstnance až na severní Moravě.
Ale pokud chtějí Češi dohonit životní úroveň Západu, nemůže automobilový průmysl růst donekonečna. Škoda Auto sice chce zvýšit výrobu vozů, ale spoléhá hlavně na otevření nových závodů v Rusku, Číně, Indii nebo v Kazachstánu. V tuzemsku podle nedávného vyjádření šéfa Škody Auto Detlefa Wittiga bude podnik potřebovat spíše více kvalifikovaných lidí, nikoliv však dělníků.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
