"Tržní podíl vlastních značek dosahuje také téměř 20 procent s perspektivou dalšího růstu," uvedl Skála s tím, že u českých sousedů směrem na jih a východ Evropy podíl vlastních značek klesá.
V Polsku je to podle GfK 14 procent, v Chorvatsku šest, v Bulharsku dvě procenta a v Rumunsku procento. Z údajů Incoma Research a GfK vyplývá, že v Srbsku a Černého Hoře, v Rusku a na Ukrajině je podíl vlastních značek nulový. "Je to dáno tím, že na těchto trzích není taková míra infiltrace (pronikání) řetězců," podotkl Skála.
Autoři průzkumu neuvedli, jak si Česká republika stojí ve srovnání se zeměmi západní Evropy. Podle průzkumu agentury ACNielsen za rok 2004 byl podíl privátních značek v ČR 6,2 procenta, v Maďarsku 12,3 procenta, na Slovensku 6,8 procenta a v Polsku 3,3 procenta. ČR i další země střední a východní Evropy tak výrazně zaostávaly například za Velkou Británií, kde podle ACNielsen podíl vlastních značek dosáhl v roce 2001 výše zhruba 40 procent.
Obliba privátních značek u českých zákazníků i vlivem nízkých cen v posledních letech stoupá, a obchodní řetězce jim proto začaly nabízet nejen potraviny a nápoje, ale například i domácí spotřebiče či sportovní potřeby. Například společnost Tesco pod privátní značkou loni v polovině roku prodávala zhruba 3000 druhů výrobků, přičemž 1600 produktů spadalo do nejlevnější kategorie - Tesco výhodný nákup.



 
				







 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					 Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
						Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
					 Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
						Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
					