Na českém trhu převládá prodej točeného piva, v obalu se prodává 46,1 procenta celkového objemu a 94 procent balení tvoří skleněné láhve. Mezi nimi převládají hnědé NRW láhve, do nichž se dosud stáčel i Staropramen. Nyní výrobce přechází u tohoto moku na obal ze zeleného skla s delším užším hrdlem.
Jeho výroba je energeticky méně náročná a spotřeba materiálu nižší. Láhev je o 60 gramů lehčí než současný typ, a kamion plně naložený Staropramenem tak bude mít o 1,5 tuny nižší hmotnost.
Podle průzkumů má design obalu u rychloobrátkového spotřebního zboží důležitou roli a vliv na nákupní preference spotřebitelů. V závislosti na druhu výrobků platí, že atraktivnost obalu hraje při nákupní volbě významnou roli přibližně u 60 až 90 procent spotřebitelů, rozhodující pak u 20 až 50 procent, uvedl manažer výzkumu a inovací Pivovarů Staropramen Martin Novák. U piva byl přitom doposud vliv obalu spíš nižší i kvůli věrnosti spotřebitelů jednotlivým pivním značkám a malé rozdílnosti balení.
Na nové zelené lahve přešel na podzim například Budějovický Budvar, který do té doby pivo rovněž stáčel do hnědých NRW lahví.
Pivovary Staropramen mají asi 14procentní podíl na domácím pivním trhu a jsou součástí pivovarské skupiny Inbev.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
