Například koncem minulého roku aerolinie prodaly dvě turbovrtulová letadla ATR 42-400 zpět výrobci. Podle odborníků se jejich cena mohla pohybovat kolem 300 milionů korun. ČSA ve stejné době pořídily dvě nová letadla ATR 42-500 na leasing. Vzhledem k tomu, že do nákladů se u leasingu započítávají pouze splátky, zatíží tato transakce hospodaření firmy jenom částečně.
Současné vedení ČSA odmítá odhadovanou výši loňské ztráty potvrdit. "Počkejme na výsledky za celý rok. Budeme je dávat dohromady až na konci února, kdy pro aerolinie končí dodatkové období," řekl současný prezident firmy Radomír Lašák. Podle mluvčí ČSA Jitky Novotné budou neauditované roční hospodářské výsledky zveřejněny koncem března.
Důvody hluboké ztráty za minulý rok jsou podle bývalého vedení především vysoká cena ropy a rostoucí konkurence nízkonákladových aerolinií. Nejhlubší ztrátu za posledních pět let ČSA utrpěly v roce 2001 po teroristických útocích v New Yorku, a to 456 milionů korun. Naopak nejvyšší zisk v tomto období zaznamenaly v roce 2000, kdy si připsaly na konto 408 milionů korun.
Zájem lidí o přepravu s ČSA stále roste. Loni společnost přepravila 5,2 milionu cestujících, což znamenalo meziroční nárůst téměř o 900 tisíc. Růst je ale pomalejší, než se čekalo. Ještě loni v květnu vedení firmy plánovalo růst počtu cestujících na 5,4 milionu.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
