"Privatizační komise spolu s poradcem mi předložili návrh (na investora pro ZSSK Cargo). Já ho vládě nepředkládám, protože nebudeme přijímat žádná privatizační rozhodnutí," řekl dnes novinářům Prokopovič.
Oddálení prodeje ZSSK Cargo podle něj způsobí firmě přímé škody několik stovek milionů korun. "Rozhodně to bude mít velmi negativní vliv na další chod ZSSK Cargo," zdůraznil ministr. Největší škodou je to, že ostatní konkurenční firmy měly možnost nahlédnout do obchodních plánů ZSSK Cargo, do její cenotvorby či obchodních záměrů slovenského dopravce, dodal.
Podle doporučení výběrové komise měl ZSSK Cargo získat rakouský dopravce Rail Cargo Austria spolu s finanční skupinou J&T Finance Group.
Proti tomu, aby současná vláda pokračovala v privatizaci, se nedávno postavila opozice. V případě porušení této podmínky chtěla podat návrh na odvolání menšinové vlády.
Stát do voleb tak vedle železničního dopravce rovněž zřejmě nestihne dokončit ani původně plánovaný prodej podílů v regionálních distributorech elektřiny, teplárnách či získat investora pro bratislavskou burzu cenných papírů.
Původně chtěla vláda přijímat privatizační rozhodnutí do konce března. Následně však v zemi kvůli rozpadu vládní koalice propukla politická krize. Premiér Mikuláš Dzurinda tehdy přislíbil, že vláda zastaví privatizaci v případě předčasných voleb o něco dříve. Parlament následně rozhodl, že Slováci přistoupí k volebním urnám už v polovině června, tedy tři měsíce před řádným termínem voleb.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
