Tématy jednání české a slovenské delegace byly například informace o čerpání alokace 2004 v rámci SROP JPD za leden 2006, regionální politika a programové dokumenty, Národní strategická rozvojový rámec a operační programy či stav jednání o Nařízeních EU, kterými se řídí kohezní politika EU 2007 – 2013.
„Přijali jsme řadu opatření k maximalizaci čerpání alokace 2004. Snížili jsme například časovou náročnost některých administrativních kroků, ve spolupráci s Centrem regionálního rozvoje jsme vytipovali projekty, u nichž by se etapizací posunuly žádosti o platbu do období čerpání alokace 2004. V souvislosti s čerpáním alokací 2005 a 2006 rozpracováváme například systém zálohových plateb pro zvýšení absorpční schopnosti neziskového sektoru. Do budoucna chceme přejít ze zálohového financování na průběžné,“ přiblížil ministr Martínek.
Co se týká čerpání ze strukturálních fondů, slovenský ministr uvedl, že zpočátku byl nastaven velmi tvrdý systém. Nyní však podle jeho slov již peníze proudí. „Na toto programové období předpokládáme vyčerpání peněz,“ uvedl Gyurovszky a dodal, že Národní strategický rozvojový rámec byl schválen vládou již vloni, nyní bude předkládána konkrétnější verze s počty a strukturou operačních programů. „Do konce března by mohla být konečná verze,“ odhadl.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
