Zavedení mýtného by mohlo podle ministerstva dopravy přinést do státní pokladny ročně až deset miliard korun. Od počátku roku 2007 by se tak mýtné mělo vybírat na českých dálnicích, rychlostních komunikacích a silnicích první třídy. Dohromady zhruba na 2100 kilometrech.
Na dálnicích a rychlostních komunikacích by měla vozidla s hmotností nad 12 tun platit 4,05 koruny na kilometr, na silnicích první třídy to bude 1,90 koruny. Nyní stát kamionům prodá dálniční známky za necelou miliardu korun ročně. Osobní vozy mají mýtné začít platit nejdříve v roce 2012.
Soutěž na dodávku a provozování elektronického mýtného systému vyhrála společnost Kapsch poté, co komise ministerstva dopravy další tři nabídky vyřadila. Kapsch přitom zvítězil s druhou nejdražší nabídkou. Kapsch nabídl Česku mikrovlnný systém, vycházející z podobných instalací, které zajišťuje ve 30 zemích světa. Regulérnost soutěže zkoumal antimonopolní úřad. Rozhodl, že MD postupovalo správně. Dvě vyřazené firmy se však odvolaly. Jejich rozklad nyní řeší předseda antimonopolního úřadu.
Původně vláda chtěla mýtné od všech vozů nad 7,5 tuny, uvažovalo se také o zpoplatnění všech nákladních aut nad 3,5 tuny jako v Rakousku. Takové zpoplatnění by mohlo státnímu rozpočtu přinést až 20 miliard korun ročně.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
