Důraz domácích spotřebitelů na cenu působí často vrásky na čele domácím potravinářům a zemědělcům. Ti si stěžují na to, že obchodní řetězce v reakci na tuto orientaci poptávky ceny stlačují i pod hranici výrobních nákladů.
Vzhledem k vysoké citlivostí českého spotřebitele na cenu jsou podle některých analytiků v Česku silně zastoupeny řetězce diskontní, které staví na nabídce co nejlevnějšího zboží.
Pokud jde o bezpečnost potravin, Evropané se dle Eurobarometeru při spontánních odpovědích nejčastěji obávají otravy jídla (16 procent), různých chemikálií (14 procent) a obezity (13 procent). Pro sedm procent obyvatel EU potraviny nepředstavují žádné riziko či problémy.
Pokud se lidem ale různá rizika připomenou, znepokojení se projeví více. Nejvíce se pak obávají zbytků pesticidů, nových virů, jako je ptačí chřipka, či kontaminace bakteriemi. Mezi méně významné obavy patří třeba geneticky upravené organismy, potravinářské přídavné látky nebo BSE.
Zhruba 54 procent dotázaných obyvatel EU si myslí, že instituce státní správy v unii berou vážně obavy spotřebitelů ohledně zdravotních rizik. Naopak 35 procent nesouhlasí. Na 62 procent respondentů soudí, že evropské potravinové právo je dostatečně přísné.
Podle průzkumu mají zprávy médií o určitém nebezpečném nebo nezdravém jídle vliv na spotřební chování zhruba poloviny evropských spotřebitelů, k nimž se dostanou. Na 16 procent z nich trvale změní své stravovací návyky, 37 procent se dotyčné potravině vyhýbá dočasně. Asi 23 procent se obává, ale neudělá nic, v Česku je to ale 36 procent lidí. Na 19 procent Evropanů informaci ignoruje.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
