"Cílem soutěže je podpořit a ocenit zaměstnavatele, kteří zaměstnávají osoby se zdravotním či sociálním handicapem, poskytnout jim veřejné uznání za jejich snahu a zároveň jejich dobrým příkladem motivovat i další firmy k následování," řekl dnes novinářům Martin Fojtíček z Ledovce. Regionální kola se budou konat kromě Plzeňského kraje ještě v kraji Libereckém, Pardubickém, Středočeském, včetně Prahy, a Ústeckém. Vítězové regionálních kol se utkají v celostátním kole, jehož výsledky budou vyhlášeny 11. května.
Soutěž je pro společnosti, které mají méně než polovinu zaměstnanců s postižením. U firem se hodnotí jejich přístup k zaměstnancům s handicapem, například zda takového člověka přijaly v řádném pracovním poměru nebo na dohodu. Posuzuje se, zda firma musela a byla ochotná kvůli postiženému člověku upravit pracovní podmínky, zda má na pracovišti svého patrona, zda je začleněn i do neformálních firemních akcí s ostatními zaměstnanci a podobně.
Organizátoři věří, že zviditelnění společností, které zaměstnávají i handicapované lidi, pomůže zlomit přetrvávající nedůvěru zaměstnavatelů vůči těmto lidem. Informace a také formuláře pro soutěž jsou k dispozici na internetové adrese www.rytmus.org.
"Zájem zaměstnavatelů přijmout lidi s handicapem není příliš velký. Většina zaměstnavatelů o to nestojí - obávají se problémů, nechtějí si přidělat práci a řada z nich platí raději pokuty, než by takového člověka zaměstnala," shrnula zkušenosti z plzeňské agentury podporované práce její pracovnice Irena Štychová. Podle jejích zkušeností je na Plzeňsku postiženého člověka ochotna přijmout spíše menší firma než obří společnost. Agentura podporovaného zaměstnání se snaží pomoci lidem s postižením najít a také si udržet místo na volném pracovním trhu, zvýšit si kompetence, případně získat nové dovednosti.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
