"Společně s Energetickým regulačním úřadem (ERÚ) jsme vyčíslili neoprávněný prospěch RWE Transgas v částce kolem 90 milionů korun. Při případném stanovení výše pokuty bychom z této částky vycházeli a sankce by určitě nebyla nižší," řekl Pecina. Dodal, že jakmile vedení společnosti RWE Transgas stanovisko antimonopolního úřadu obdrží, bude mít 15 dní na odstranění nedostatků. "Správní řízení tak může skončit smírem bez uložení pokuty. V opačném případě uložíme pokutu a chování, které považujeme za protisoutěžní, zakážeme," upozornil Pecina.
Kromě odlišných podmínek pro různé odběratele RWE Transgas podle ÚOHS také brání konkurenci, protože omezuje svými smlouvami s distributory možnost prodávat plyn mimo území, které tito distributoři obhospodařují.
"Třetí výhrada se týká neuplatnění korekce vyplývající z efektu uskladnění levnějšího zemního plynu v podzemních zásobnících v roce 2004 v ceně za komoditu pro oprávněné zákazníky," uvedl v tiskové zprávě ÚOHS. Podle antimonopolního úřadu společnost RWE Transgas navíc za uskladnění plynu pro oprávněné zákazníky plošně účtovala částku, kterou ERÚ stanovil jako maximální pro chráněné zákazníky z řad domácností, ačkoliv náklady byly mnohem nižší.
Některé velké firmy si loni stěžovaly, že jim ceny plynu vzrostly o několik desítek procent a růst považovaly za nepřiměřený. Za pravdu jim dal ERÚ, který znovuzavedl regulaci cen plynu. Podnikatelé podle ERÚ v letošním roce díky cenové regulaci ušetří zhruba 1,5 miliardy korun. Společnost RWE Transgas ale kritiku za příliš vysoké ceny již dříve odmítla a uvedla, že do cen promítala rostoucí ceny topných olejů na světových trzích.
Společnost RWE Transgas, která ovládá i šest regionálních distribučních firem, je hlavním dovozcem plynu do ČR. Podle údajů skupiny měl RWE loni v České republice zhruba 83procentní podíl na trhu s plynem.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
