Dodal, že se čeká na právnický posudek, zda ČR svou volbou pozemního systému elektronického mýtného porušila právo. Pokud by EK k takovému názoru dospěla, bude Prahu o záměru zahájit řízení informovat ještě předtím, než ho formálně spustí.
Server Euro OnLine v pátek sdělil, že má k dispozici dokument, ze kterého vyplývá, že EK zahajuje řízení s odvoláním na evropskou směrnici o součinnosti elektronického mýtného. Stojí v něm údajně: "V současné době zahajujeme řízení pro porušení práva (infringement)...". Existenci dopisu nepotvrdila ani komise, ani české zastoupení při EU.
Z dostupných informací vyplývá, že EK se českým elektronickým mýtným zabývá ze dvou důvodů. Generální ředitelství pro vnitřní trh zajímá, zda při výběru vítězné firmy Kapsch nedošlo k porušení pravidel o zadávání veřejných zakázek, a to na základě stížností neúspěšných konkurentů. Generální ředitelství pro dopravu zase zkoumá, nakolik je česká volba pozemního systému slučitelná s příslušnou směrnicí o elektronickém mýtném v EU. Ta sice nenařizuje, jaké systémy mají státy zavádět, výrazně ale doporučuje satelitní systém, také vzhledem ke spouštění družicového pokrytí Galileo.
Tendr na mýtné vyhrála firma Kapsch. Na soutěž si u Evropské komise stěžovala nejen vyřazená italská společnost Autostrade, ale i další subjekty, které se jej ani nezúčastnily. Antimonopolní úřad v první instanci potvrdil, že ministerstvo dopravy při výběru vítěze tendru postupovalo správně. Vyřazená Autostrade a sdružení Mytia se ale odvolaly.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
