"Pokud chceme mít nějakou velkou silnou, alespoň poloevropskou firmu, tak tady asi pomáhá to, že je pořád státní (ČEZ), protože tam není tlak akcionářů na okamžitý zisk," uvedl. Prouza se v podstatě shoduje s premiérem Jiřím Paroubkem, který v pondělí řekl, že stát by si měl v energetické společnosti ponechat většinu 51 procent. Z rekordních zisků, který jen loni dosáhl 17,6 miliardy korun, do státní pokladny podle Paroubka navíc plynou nemalé částky.
Náměstek ministra financí řekl, že o prodeji firmy budou rozhodovat až příští vlády. Nevyloučil ani myšlenku, že zisk z privatizace ČEZ by měl putovat na financování chystané penzijní reformy. "Samozřejmě vždy se říkalo, že část státního podílu ČEZ bude použita na financování reformy. Hlavním tématem by ale mělo být jak bude reforma vypadat. Zdroje se dají najít. Nemusí to být jenom ČEZ," dodal.
Prouza se rovněž vyjádřil k rostoucímu protekcionismu v Evropské unii. V poslední době totiž sílí tendence jednotlivých členských států chránit své strategické podniky, především energetické společnosti, před převzetím zahraniční společností. Podle něj si však Česko za velmi vysokou cenu ověřilo, že je lepší mít vlastníka ze zahraničí, který je zvyklý fungovat podle určitých pravidel. "Až se vláda rozhodne prodat nejmenovaný podnik, nebude řešit, jestli to bude kupovat britská nebo německá společnost. Jiná věc je například Čepro nebo Mero," doplnil.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
