„Domnívali jsme se, že předseda Úřadu projeví větší míru nezávislosti a napraví diskriminační přístup Ministerstva dopravy, nic takového se ale nestalo,“ komentoval situaci Piero Bergamini, ředitel Autostrade Group.
O obsahu rozhodnutí předsedy Úřadu má Autostrade v tuto chvíli informace pouze zprostředkované od médií, oficiálně zatím doručeno nebylo. Z tiskové zprávy Úřadu je zřejmé, že jeho předseda nechce posuzovat většinu klíčových otázek, na něž Autostrade ve svých podáních upozorňovala, zejména problém poskytnutí nezákonné veřejné podpory a otázku diskriminačního jednání.
Autostrade je rozhodnuta bránit se proti nezákonnému postupu českých úřadů u orgánů Evropské unie. „Není možné, aby Česká republika ignorovala Evropskou úmluvu a zákony Unie,“ řekl Bergamini. „Oficiální stížnost proti České republice jsme již k Evropské komisi podali. Předpokládáme, že naše podání podpoří i další společnosti, jež byly v tomto tendru diskriminovány. Nejsme sami, kdo je šokován ignorancí českých úřadů vůči diskriminaci při zadávání veřejných zakázek a nezodpovědnosti při nakládání s veřejnými prostředky. Netušili jsme, co vše je v České republice, členském státě Evropské unie, vůbec možné,“ dodal Bergamini.
Současně Autostrade připravuje další právní kroky. O jednotlivých krocích bude společnost informovat v nejbližších dnech.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
