Vytváření pracovních míst stát podpoří částkou 200 tisíc korun na jedno místo. Na školení a rekvalifikace přispěje 350 miliony korun. Podle memoranda, které bylo podepsáno v pondělí, se firma Hyundai zavázala v Nošovicích investovat 800 milionů až jednu miliardu eur (23 až 29 miliard korun). Podle Urbana taková investice nemá v Česku obdoby.
Český stát při jednáních se společností Hyundai dosáhl významných ústupků ze strany korejského partnery, řekl Právu Urban. Korejci podle něj nechtěli daňové úlevy ani příspěvky na rekvalifikaci, ale požadovali hlavně hotovost na výstavbu závodu, podobně jako tomu je při výstavbě závodu její dceřiné společnosti Kia na Slovensku.
Podle Urbana by neměl být problém, sehnat pro nošovický závod zaměstnance převážně ze severní Moravy. Podle posledních odhadů závod zaměstná 2400 dělníků, 500 středoškoláků a 100 vysokoškoláků.
Urban je přesvědčen, že specializace Česka na automobilový průmysl, který podle něj nepodléhá dramatickým krizím, je správná. V Česku je řada výrobců automobilových dílů, kteří nedodávají pouze pro automobilky na území republiky, ale i pro zahraniční výrobce, například i pro Rolls-Royce.
K otázce ohledně přínosu nošovického závodu pro českou ekonomiku Urban uvedl, že v první etapě by automobilka měla přinést zvýšení hospodářského růstu minimálně o 1,5 procenta ročně, ve druhé etapě pak až o 2,5 procenta. Nezaměstnanost v Moravskoslezském kraji by se měla snížit o dvě procenta, v celé republice o 0,3 procenta. Příchod Hyundai podle Urbana také výrazně zlepší bilanci zahraničního obchodu, protože nejméně 90 procent produkce půjde do zahraničí.
Příchod další automobilky do Česka se už nedá očekávat, řekl ministr Urban v dalším rozhovoru pro dnešní Mladou frontu dnes. Republika již podle něj nemá k dispozici velkou průmyslovou zónu, která by další automobilku mohla přijmout. Zahraniční investice přesto letos porostou, meziročně by se měly zvýšit alespoň o miliardu eur na deset miliard eur. "Investice se jednoznačně posouvají ke strategickým službám nebo k výstavbě technologických center. Celkově už máme 80 takových projektů," řekl Urban.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
