Odškodňování má podle představ poslanců nově převzít Česká správa sociálního zabezpečení. Nyní zaměstnavatelé platí úrazové pojištění jedné ze dvou pojišťoven určených zákoníkem práce - Kooperativě, nebo České pojišťovně. Situaci kritizovala Evropská unie, která navrhla dvě řešení - buď do systému zahrnout všechny pojišťovny, nebo převést pojištění na stát.
Ministerstvo zvolilo druhou variantu. Naopak první možnosti dávali přednost zástupci zaměstnavatelů. Hospodářská komora s navrženým převodem úrazového pojištění zásadně nesouhlasí, řekl již dříve její prezident Jaromír Drábek. Návrh zákona je podle něj složitý, nepřehledný, obsahuje řadu technických chyb a je i nevýhodný.
Jaroslav Dostal z České asociace pojišťoven loni na jaře uvedl, že jedině soukromý sektor dokáže získat více peněz do systému, aniž zatěžuje klienta.
Zamítnutá úprava počítá s tím, že se zvýší jednorázové odškodnění pozůstalých. Nyní manželka zaměstnance, který zemřel při práci, dostane 50.000 korun a dítě 80.000 korun. Nový zákon zvyšuje oba jednorázové příspěvky na 240.000 korun. Nová norma má také zvýhodňovat zaměstnavatele, kteří budou zvyšovat úroveň bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Vývoj počtu a závažnosti úrazů a nemocí z povolání by měly odrážet případné slevy či přirážky na pojistném.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
