Přírůstek zahraničního dluhu se soustředil do navýšení závazků se splatností kratší než rok. "Jejich podíl na celkovém zadlužení činí 31 procent," uvádí ČNB.
V meziročním zvýšení zahraničního dluhu byl patrný především růst zadluženosti vládního a podnikového sektoru, zatímco zadluženost bankovního odvětví zaznamenala pouze mírný nárůst v souvislosti s růstem přijatých vkladů od zahraničních bank a nebankovních klientů. Zahraniční závazky bankovního sektoru včetně ČNB zaujímaly 24 procent celkového zadlužení.
Růst zadlužení vládního sektoru se ve čtvrtém čtvrtletí zpomalil. Pokračovalo čerpání úvěru poskytnutého Evropskou investiční bankou na financování výstavby infrastruktury a byl čerpán zahraniční úvěr na regionální úrovni. Na celkovém stavu zadluženosti se vládní sektor podílel 20 procenty, což podle ČNB představuje meziroční nárůst o pět procentních bodů.
Podíl zahraniční zadluženosti podnikového sektoru poklesl ve čtvrtém čtvrtletí na 56 procent. Významnou měrou se na tom podílelo splácení úvěrů podniků se zahraniční majetkovou účastí mateřským společnostem a splátka emise bondů tuzemského podniku umístěná v minulosti na zahraničních kapitálových trzích. Mírné zvýšení nastalo u obchodních úvěrů čerpaných ze zahraničí, zatímco čerpání a splácení finančních úvěrů tuzemskými podniky bylo vyrovnané.
Zastoupení závazků veřejného sektoru, což zahrnuje závazky vlády, závazky subjektů garantované vládou a závazky subjektů s většinovou účastí státu se splatností nad jeden rok, se ve čtvrtém čtvrtletí na dlouhodobém zahraničním dluhu snížilo na 42 procent. Meziročně to představuje nárůst o jeden procentní bod.
Zahraniční investice putující do Česka byly ve 4. čtvrtletí téměř o 857 miliard korun vyšší než tuzemské investice v zahraničí, v meziročním srovnání se tak schodek investiční pozice ČR vůči zahraničí prohloubil o 31,7 miliardy korun.
Nárůst schodku investiční pozice ČR vůči zahraničí souvisel s přílivem zahraničních přímých investic do České republiky. Poměr schodku k HDP mírně poklesl na 29,2 procenta, na konci roku 2004 to bylo 30 procent HDP.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
