"Skanska Miroslava Tvrdého neviní z interních účetních chyb třinecké divize Pozemní stavitelství Morava, oblast účetnictví nicméně spadala do jeho kompetencí," uvedl Burda.
Účetní nesrovnalosti v třinecké divizi firma zjistila začátkem roku 2006. Hlavní postavou v machinacích s účetnictvím byl podle dnešních Hospodářských novin bývalý ekonomicko-správní ředitel divize Pozemní stavitelství Morava Roman Hladonik. Firma ho odvolala z funkce již v únoru. "Ano, on je hlavní příčinou problémů, já nesu odpovědnost," potvrdil Tvrdý HN.
Tvrdý na své funkce po dohodě s vedením skupiny Skanska rezignoval k 30. dubnu. Odchod ještě musí projednat představenstvo a dozorčí rada společnosti. Nástupce firma oznámí během několika dní.
Skanska CZ koupila třinecký závod IPS v roce 2000 a od té doby v něm několikrát vyměnila vedení. Naposledy se tak stalo loni, kdy nastoupil tým současného ředitele Jindřicha Ťukala. Zatímco bývalá IPS vykazovala miliardové tržby, pokračovatelům se už tak dobře nedařilo. Od roku 2002 se například provozní zisk snížil z 276 milionů na 120 milionů korun ke konci roku 2004.
Tvrdý působí ve společnosti od roku 1982, finančním ředitelem je od roku 1990 a v představenstvu od roku 1993. Významně se podílel na strategii, vnitřním uspořádání a řízení skupiny Skanska v České republice a na Slovensku. Loni skupina zvýšila čistý zisk o pětinu na 1,347 miliardy korun. Tržby vzrostly o 15 procent na 33,9 miliardy korun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
