"Situaci nadále sledujeme, ale zdá se, že ty problémy se vyřešily. Já jsme velmi rád, že UniCredito a polské úřady dosáhly kompromisu, který jim dovoluje pokročit v této věci dál," řekl dnes McCreevy na schůzce ministrů financí EU, která se koná ve Vídni.
Ve sporu šlo o to, že italská UniCredito chce dokončit převzetí německé banky HVB. UniCredito i HVB ale působí i na polském trhu, a pokud se tedy sloučí, ocitnou se pod jednou střechou dvě dominantní banky v Polsku, což se vládě nelíbilo. HVB v Polsku vlastní banku BPH, UniCredito ovládá banku Pekao.
Zástupci UniCredita a polského ministerstva státního pokladu se ve středu dohodli, že UniCredito v Polsku prodá značku BPH a spolu s ní i 200 poboček. Zbývajících 260 filiálek BPH přejde pod Pekao. Italové přislíbili i dvouletou záruku zaměstnání pracovníkům obou bank.
McCreevy otevřel právní řízení vůči Polsku proto, že země podle něj svým postojem bránila volnému pohybu kapitálu v rámci Evropské unie. UniCredito už totiž k převzetí HVB získala souhlas Bruselu a mohla tak realizovat plán největší bankovní fúze v Evropě, připomíná agentura Reuters.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
