ČSOB převezme Zemský penzijní fond (ZPF) odkupem akciových podílů všech jeho dosavadních akcionářů. Příslušné smlouvy s nimi již ČSOB uzavřela. K převodu většiny akcií dojde až po získání souhlasu ÚOHS, Ministerstva financí a ČNB. Dosavadními akcionáři byly Mostecká uhelná společnost (88,53% akcií) ze skupiny Czech Coal, pojišťovna Kooperativa (8,64%), Sdružení odborových organizací Mostecké uhelné společnosti (0,89%), Odborový svaz pracovníků hornictví, geologie a naftového průmyslu (1,79%) a Krnovské opravny a strojírny (0,15% akcií). Aktiva Zemského penzijního fondu se zhruba 14 tisíci klienty dosud ČSOB dlouhodobě spravovala a fond přivedla mezi nejvýkonnější penzijní fondy v ČR.
„Vzhledem k nízké porodnosti a stárnutí populace, bude příliv prostředků do státního solidárního systému důchodů v ČR nevyhnutelně v budoucnosti klesat. Také proto považujeme penzijní fondy za důležitý pilíř pro zajištění Čechů ve stáří. Vysokým výnosem, který opakovaně připisují naše penzijní fondy, ČSOB osvědčuje, že umí dobře zhodnocovat svěřené úspory. V tomto trendu chceme pokračovat i při správě Zemského penzijního fondu,“ říká Petr Beneš, zodpovědný za řízení penzijních fondů ve skupině ČSOB.
Skupina ČSOB je v současnosti v České republice čtvrtým největším poskytovatelem penzijního připojištění z hlediska počtu klientů. Loni na podzim dokončila akvizici jiného zaměstnavatelského fondu, Hornického penzijního fondu s 19 tisíci klienty. Penzijní fondy ČSOB dosáhly v loňském roce výrazných úspěchů. Pro klienty bylo nejdůležitější připsané zhodnocení, které bylo u ČSOB PF Progres vůbec nejvyšší na trhu (za rok 2004 5,3 %) a u ČSOB PF Stabilita třetí nejvyšší (za r. 2004 4,3 %). Vysoké zhodnocení očekávají penzijní fondy ČSOB i v letošním roce.
Obdobnou zkušenost se zhodnocením prostředků mají se Skupinou ČSOB podílníci zajištěných, profilových či jiných podílových fondů. ČSOB spravuje svým klientům různou formou celkem 603 miliardy korun aktiv. Poradenství klientům při řízení osobních a rodinných financí a budování finančního zajištění klientů je přitom pro ni oblastí prvořadého zájmu.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
