Podle zdrojů ČTK hloubkovou kontrolu, tzv. due diligence, provedly dvě společnosti. Jednou z nich je polská společnost Anwil, která patří do skupiny PKN Orlen, jež vlastní Unipetrol. Druhou firmou je maďarský výrobce chemikálií BorsodChem.
Unipetrol by mohl za prodej téměř 82procentního podílu podle dřívějšího vyjádření analytiků získat kolem miliardy korun. Podle nich je prodej v souladu s již dříve ohlášenou strategií PKN Orlen.
Spolana měla loni čistý zisk 183 milionů korun proti 118 milionům korun v roce 2004. Je to její nejlepší výsledek za posledních deset let.
Hlavní kritéria, která zájemci o Spolanu musejí splňovat, jsou finanční hledisko, zajištění rozvoje Spolany a udržení spolupráce v rámci skupiny Unipetrol.
Vedle Spolany chce Unipetrol prodat i 100procentní podíl v Kaučuku, o který se zajímá 12 firem včetně společnosti Agrofert podnikatele Andreje Babiše. "Připravujeme informační memorandum a dokumentaci k transakci," uvedl Vleugels. V současnosti podle něj nelze říci, kdy bude prodej dokončen.
Vleugels se chce prvních 30 až 45 dní ve funkci seznámit se skupinou Unipetrol. Teprve poté bude moci říci, jaké případné změny v holdingu bude třeba udělat. Podle něj velmi složitá struktura vytváří náklady a neefektivnosti. "Rozhodnutí nicméně musíme udělat na základě faktů," dodal Vleugels, což by mělo být do maximálně 50 dnů.
Petrochemická skupina Unipetrol zvýšila v loňském roce tržby meziročně o více než pětinu na 105,8 miliardy korun. Čistý zisk klesl o šest procent na 3,46 miliardy korun. Vedle Spolany a Kaučuku patří mezi nejvýznamnější společnosti Benzina, Česká rafinérská, Chemopetrol, Paramo, Unipetrol Rafinérie a Unipetrol Trade.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
