"Pokud nedojde k nápravě (v zákoníku), přistoupíme k dalším nátlakovým a protestním akcím. Příští stávka už nebude výstražná, ale časově neomezená!" uvedl Poláček.
Federace strojvůdců nesouhlasí s tím, aby zaměstnavatelé mohli vyjednávat jen s nejsilnější odborovou organizací, pokud se zástupci zaměstnanců mezi sebou nedohodnou. Podle ní je toto ustanovení diskriminační a protiústavní. Stejný názor mají i další menší odborové a profesní organizace. Nejsilnější odborovou organizací na železnici je Odborové sdružení železničářů.
Federace se chystá obrátit na prezidenta Václava Klause a požádat ho o to, aby zákoník nepodepsal. Dalším možným krokem je podle Poláčka podání ústavní stížnosti.
Federace dnes kritizovala přístup premiéra Jiřího Paroubka (ČSSD). Podle Poláčka ho odboráři žádali o schůzku a poslali mu tři dopisy. "Do dnešního dne však na náš apel jakkoli nezareagoval," uvedl mluvčí. Podotkl, že přitom právě předseda vlády prý při nedávné stávce strojvůdců prohlásil, že je škoda, že za ním strojvůdci nepřišli dřív a o problému ho neinformovali.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
