Pomoci menším firmám má několik projektů, díky nimž se podnikatelé dozvědí, jak mohou pro své podnikání čerpat finance, zjistí informace o legislativních změnách, novelách a návrzích zákonů či o tom, jak se mohou podniky zapojit do poskytování veřejných služeb.
Podle předsedy Asociace malých a středních podniků a živnostníků Břetislava Ošťádala pracuje v podobných firmách více než 61 procent všech zaměstnanců v Česku, jimž je vypláceno 50 procent všech mzdových nákladů. "Tyto podniky se navíc celou třetinou podílejí na exportu," uvedl.
"Síla malých a středních podniků je v jejich kreativnosti, pružnosti a především tradici," dodal tajemník Hospodářské komory Vladimír Šiška.
Unie malých s středních podniků vznikla v únoru a je členem Evropské unie malých a středních podniků (SME UNION). Sdružuje zástupce profesních organizací a představitelů politických stran. Společně chtějí vytvářet prostředí pro menší firmy.
"Podnikatelé vytvářejí zisk, pracovní místa a tím vlastně snižují nezaměstnanost. Evropa potřebuje dalších zhruba šest milionů podnikatelů," uvedl jeden z prezidentů Evropské unie malých a středních podnikatelů Peter Jungen.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
