Předloha reaguje na legislativu EU, Evropská komise však zatím ještě neurčila definitivní termín povinného zavádění digitálních tachografů pro nové kamiony. Současná nákladní vozidla tak budou moci bez výměny dál používat analogový tachograf. Ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL) již dříve poznamenal, že systém digitálních tachografů se vztahuje na všechny státy Evropské unie a na vozidla pro přepravu nákladů, u nichž maximální povolená váha včetně návěsu nebo přívěsu přesahuje 3,5 tuny.
Jde podle něj také o vozidla pro přepravu cestujících s více než devíti osobami včetně řidiče. Povinnost vybavit vozidlo digitálním tachografem se nevztahuje na speciální vozidla ozbrojených sil, vozidla používaná pro záchranné činnosti a zdravotní účely.
Nová technika, kterou by už nemělo být tak snadné oklamat jako kotoučky z analogových tachografů, měla být v EU zavedena již loni, ale Evropská komise přistoupila na roční skluz. Součástí předlohy je také návrh, podle kterého by kontroloři měli mít právo zjistit si jméno a adresu černých pasažérů i z informačního systému evidence obyvatel, a to kvůli vymáhání pokut. Proti této novince se ale staví ministr Šimonovský. "Jde o poměrně razantní vstup do práv jednotlivých osob," řekl koncem března v Senátu. Obává se toho, že přes dopravní podnik by mohly získávat osobní údaje o lidech i nepovolané osoby.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
