Objem leasingu klesal v roce 2004 a počátkem loňského roku, v jeho druhé polovině se ale vrátil k růstu. Celkem objem leasingu členů ČLFA stoupl v roce 2005 meziročně o čtyři procenta na 113 miliard korun. Pokles v leasingových službách vyvolala předloňská změna zákona o DPH, která odstranila sníženou sazbu pro leasing automobilů.
Místopředseda asociace Milan Gerža vidí důvod otočení trendu v druhé polovině minulého roku v nalezení nových komodit pro financování leasingem. "Mírný reálný růst leasingu bude pokračovat i letos," odhadl před dvěma měsíci. Spotřebitelské úvěry u členů ČLFA vzrostly loni o 38 procent na 32,5 procenta.
Proti loňskému prvnímu kvartálu vzrostl podíl leasingu osobních a lehkých užitkových aut ze 44,7 na 47,4 procenta, podíl leasingu těžších dopravních prostředků klesl z 31 na 26,4 procenta. Podíl leasingu strojů se mírně zvýšil z 21,9 na 23,1 procenta. Podíl leasingu počítačů a vybavení kanceláří se snížil z jednoho na 0,8 procenta. Podíl ojetých vozů na celkovém leasingu vozidel činil 15,4 procenta, zatímco loni v témže období byl 15,7 procenta.
Mezi zeměmi střední a východní Evropy zaujímá Česko v leasingu první místo, celkově je v Evropě těsně za první desítkou. Podíl leasingu na financování strojů a zařízení představuje zhruba třetinu, což je dvojnásobek evropského průměru.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
