"Loňský zisk byl na rozdíl od předminulého roku tvořen především z výroby," zdůraznila. Čistý zisk železáren v roce 2004 zahrnoval i finanční výnos z prodeje akcií Nové huti. Třinecká firma tehdy prodala státu zhruba desetiprocentní podíl za 1,6 miliardy korun.
Firma loni vyrobila 1814 kilotun surového železa oproti 1979 kilotun v roce předcházejícím. "I přes nižší celkovou roční produkci jsme dosáhli meziročně ještě většího objemu tržeb než v doposud nejúspěšnějším roce 2004. Zaznamenali jsme nejvyšší přidanou hodnotu za posledních deset let a produktivita práce z přidané hodnoty na jednoho zaměstnance stoupla meziročně o sedm procent," doplnil šéf dozorčí rady Tomáš Chrenek.
Třinecká hutní firma loni investovala 1,42 miliardy korun. Největší investiční akcí byla modernizace a rekonstrukce jedné ze dvou vysokých pecí, která přišla na 750 milionů korun a vyřadila ji z provozu téměř tři měsíce. Další velkou akcí byla výměna důležité konvertorové nádoby.
Třinecké železárny v rámci své strategie vytváření výrobkových řetězců loni koupily společnost VVT-VÍTKOVICE VÁLCOVNA TRUB, která ročně vyrobí zhruba 105 kilotun bezešvých ocelových trubek. "Touto kapitálovou investicí se nám podařilo vhodně rozšířit naše výrobkové portfolio a obsadit segment trhu, kde zvlášť u větších rozměrových průměrů trub je vítkovická válcovna trub jediným domácím výrobcem," dodal Chrenek.
A.s. Třinecké železárny vyrábí například válcovaný drát, kolejnice, profily, betonářskou ocel a hutní polotovary, které exportuje do více než 50 zemí celého světa. Firma má okolo 5000 lidí, jejich loňský průměrný výdělek dosáhl 23.662 korun. Třinecké železárny ovládá podnikatel Tomáš Chrenek přes a.s. Moravia Steel.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
