"Na rozpisu plateb SIPO České pošty je vytištěna výzva k přihlášení rozhlasových přijímačů," řekl Ondřej Beran z ekonomického odboru Českého rozhlasu. Využití prostoru na poukázkách SIPO výrazně snižuje finanční náklady na oslovení dosud neregistrovaných poplatníků. Současně jim usnadňuje způsob přihlášení k pravidelným platbám ve výši 45 korun měsíčně.
"V textu oslovení je umístěn kód, který lze formou SMS zprávy odeslat na uvedené číslo, čímž daná domácnost oznámí vlastnictví rádia a přihlásí se k placení rozhlasových poplatků," uvedl Beran.
Domácnostem, které se takto přihlásí, Český rozhlas odešle dopis s potvrzením přihlášení do evidence poplatníků rozhlasového poplatku. Celá akce se týká domácností, které mají rozhlasový přijímač a dosud neplatily rozhlasové poplatky. Domácnosti bez rozhlasového přijímače a osvobozené zákonem o televizních a rozhlasových poplatcích se přihlašovat nemusí.
Český rozhlas začal na začátku letošního roku spolupracovat s Českou televizí na zpřesnění počtů domácností, které jsou podle zákona povinny platit koncesionářské poplatky. ČT a ČRo si proto vyměnily své databáze poplatníků vedené prostřednictvím plátců sdruženého inkasa a České pošty.
Podle novely zákona o poplatcích se od října minulého roku poplatky za rozhlas zvýšily o osm korun na 45 Kč měsíčně. Televizní poplatek vzrostl o 25 korun na stokorunu měsíčně. Poplatky jsou hlavním zdrojem financování obou těchto veřejnoprávních médií.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
