Vyplývá to z návrhu investiční smlouvy s Hyundai a materiálu o zabezpečení přípravy strategických průmyslových zón, který ve středu projedná vláda. Smlouvu o investici Hyundai minulý týden odsouhlasilo zastupitelstvo moravskoslezského kraje a po české vládě ji musí ještě schválit také představenstvo společnosti Hyundai. Smlouvu s Hyundai by pak měl v polovině května v jihokorejském Soulu podepsat ministr průmyslu a obchodu Milan Urban.
"Návrh materiálu (o přípravě průmyslových zón) předpokládá použití prostředků státního rozpočtu ve výši 10,421 miliardy korun na pokrytí rozpočtově nezajištěných výdajů na urychlení výstavby či rekonstrukce silniční a železniční infrastruktury mezi Nošovicemi a Žilinou, kde buduje sesterský závod na výrobu automobilů společnost Kia," uvedlo dnes v tiskové zprávě zaslané ČTK ministerstvo průmyslu a obchodu. Část z 10,4 miliardy korun by měla připadnout také na zlepšení dopravního spojení mezi Nošovicemi a průmyslovými zónami v Ostravě-Mošnově a Holešově, ve kterých mají vyrůst továrny dodavatelů nošovické automobilky.
Podle návrhu smlouvy s Hyundai by jihokorejská automobilka mohla v letech 2007 až 2013 získat ze státního rozpočtu dotaci až 2,415 miliardy korun na výstavbu nošovického závodu. "Smlouva s Hyundai dále implikuje použití prostředků státního rozpočtu ve výši 2,5 miliardy korun na investiční pobídky formou hmotné podpory vytváření pracovních míst a hmotné podpory rekvalifikace zaměstnanců pro společnost Hyundai a asi 15 dodavatelů v horizontu do roku 2011," uvedlo MPO.
Jihokorejská automobilka Hyundai Motor Company se ve smlouvě o výstavbě nové továrny v Nošovicích nezaváže k minimální výši investice. Podle vládní agentury CzechInvest to ale není nutné, protože právě systém investičních pobídek bude společnost Hyundai motivovat k co největší investici, která by se měla pohybovat mezi 600 miliony eur (17 miliard korun) až 1,1 miliardy eur (31,2 miliardy korun). Od skutečné výše investice se pak budou odvíjet investiční pobídky pro Hyundai.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
