V současném rozpočtovém období unie od roku 2004 do letošního roku měla Česká republika vyčleněno na dopravu 13,742 miliardy korun, z toho 3,142 miliardy bylo v strukturálním fondu Infrastruktura a 10,6 miliardy korun ve fondu soudržnosti. Peníze z fondu soudržnosti jsou již k dnešnímu dni rozděleny, z fondu Infrastruktura je přiděleno 58 procent prostředků. Vzhledem k tomu, že mohou být použity ještě v následujících dvou letech, věří ministr, že také fond Infrastruktura se podaří celý vyčerpat.
MD se nyní podle Šimonovského připravuje na nové programovací období unie, kdy program Infrastruktura, zaměřený nejen na velké dopravní stavby, ale také na ekologické projekty, nahradí čistě dopravní fond Doprava.
V následujícím období by ČR mělo mít možnost čerpat pro dopravu 5,5 miliardy eur (asi 166 miliard korun), z toho 4,5 miliardy eur (133 miliard korun) z fondu soudržnosti a 1,1 miliardy eur (33 miliard korun) z nového fondu Doprava. Ministr sdělil, že vláda dnes navíc celkový příděl evropských peněz pro dopravu navýšila o 1,5 procenta, tedy asi o 15 miliard korun.
Plánované objemy evropských prostředků, které bude mít Česko k dispozici v následujícím období, podle Šimonovského stát zavazují, aby zajistil dostatek prostředků na dofinancování. V současnosti z veřejných zdrojů směřuje do rozvoje infrastruktury ročně asi 70 miliard korun. Pokud by se měla výstavba plánovaných dopravních sítí završit v reálném termínu, tedy do roku 2020, pak se musí objem prostředků minimálně zdvojnásobit, řekl ministr.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
