Státní podnik se podle ředitele kanceláře generálního ředitele Karla Kettnera loni musel vyrovnat s tvrdšími podmínkami stále více liberalizovaného trhu poštovních služeb. Firma se potýkala se zostřením konkurence především v oblasti neregulovaného trhu listovních zásilek a balíků, kde konkurenční firmy provozují tyto služby v ekonomicky lukrativních oblastech.
Reálné mzdy ve firmě loni vzrostly o pět procent na průměrných 15.563 korun. Počet zaměstnanců klesl o 500 na 38.290 pracovníků. Vedení firmy také uzavřelo s odbory dlouhodobou kolektivní smlouvu do roku 2010.
Firma loni zavedla nové technologie v oblasti SIPO, připravuje se na vydávání výpisů z úředních rejstříků a databází, například katastru nemovitostí nebo obchodního a živnostenského rejstříku. Významnou novinkou je také poskytování služeb certifikační autority k vydávání zaručených elektronických podpisů.
Pošta nyní buduje nové obchodní oddělení, které je součástí přeměny od technologicky orientované organizace na zákaznicky orientovanou společnost, která bude připravena na plně konkurenční prostředí. V letošním roce si však firma ještě stále udrží monopol na doručování zásilek do 50 gramů.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
